Een school is een waar mensen intensief met elkaar omgaan, waarbij meningsverschillen of problemen kunnen ontstaan. Laat u het ons zo snel mogelijk weten, dan kunnen we op zoek naar een oplossing. Heeft uw kind persoonlijke problemen, of speelt er iets in de groep? Neem dan in eerste instantie contact op met de leerkracht van uw kind. Komt u er samen niet uit, of ligt het probleem buiten de groep? Neem dan contact op met de locatieleider, Julia Gerritsen.
Als u er met de betrokkenen niet uitkomt of de klacht naar uw mening niet naar behoren is opgelost, maar ook als u niet zelf met de betrokkenen in gesprek durft te gaan, dan kunt u een beroep doen op de ondersteuning van de interne contactperso(o)en op school: XXX. Deze interne contactpersoon luistert naar u, geeft informatie over mogelijke vervolgstappen en brengt u eventueel in contact met de externe vertrouwenspersoon voor verdere begeleiding in de klachtprocedure.
De interne contactpersoon heeft een specifieke taak als het gaat om ongewenst gedrag op school (zoals: pesten, ongewenste intimiteiten, machtsmisbruik, discriminatie, miscommunicatie, agressie en geweld). Hierbij biedt de contactpersoon u begeleiding vanaf het eerste gesprek totdat de klacht is opgelost. De contactpersoon lost jouw klacht niet zelf op, maar zal u ondersteunen bij het vinden van een goede oplossing.
De volledige klachtenregeling, waarin de procedure klachtbehandeling beschreven staat, vindt u hier.