Binnen ons onderwijs hebben we een aantal accenten, zgn uitblinkers, waarmee we zorgen voor een warme aankleding die de school een plek maakt waar kinderen graag zijn.

Muziek is een krachtige ingang tot leren, omdat het leerlingen in staat stelt hun emoties en ideeën op een andere manier uit te drukken. Samen muziek maken is ook verbindend omdat het de ultieme teamsport is; verantwoordelijkheid nemen voor je eigen bijdrage en goed luisteren en meebewegen met het aandeel van de ander.
Muziek heeft volgens neuropsycholoog Erik Scherder een sterke invloed op de hersenontwikkeling van kinderen.

Bewegen is een essentieel onderdeel van leren, zowel op cognitief als fysiek vlak. Binnen ons onderwijs stimuleren we beweging niet alleen om het eigen lichaam te trainen, maar ook als een manier om actief te leren of om abstracte thema’s tastbaar te maken.

Taal is niet alleen een middel om kennis te vergaren; het is ons instrument om te reflecteren op onszelf, expressie te geven aan wat we voelen en verbinding te maken met de ander. Met het accent op projectmatig werken is dit de ideale oefenruimte om te leren spelen met taal.